Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Na tej stronie postaramy się opowiedzieć o sektorze reklamy jakim są ekologiczne gadżety reklamowe a także odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania.
 
Jakie gadżety ekologiczne są najpopularniejsze?
Najbardziej nieśmiertelnym produktem i chyba bestsellerem wszechczasów jest produkt wynaleziony przez założyciela firmy BIC czyli długopis. W tej chwili dostępne są długopisy ekologiczne wykonane z papieru, długopisy z biodegradowalnego plastiku lub też z masy wytwarzanej z mączki kukurydzianej. Są to zarówno produkty markowe jak wspomniany wcześniej BIC czy też długopisy ekologiczne Ritter, Lecce Pen, Senator ale również bezmarkowe typowo reklamowe długopisy do masowego rozdawnictwa.
Na drugim miejscu są ex-equo: torby bawełniane oraz notesy ekologiczne które mając duży związek z długopisem najczęściej zamawiane są właśnie w komplecie z długopisami.
Zresztą najczęściej zamawiany zestaw konferencyjny  to torba bawełniana z logo, notes z logo oraz długopis z logo. Innymi popularnymi produktami które wchodzą w skład wspomnianego zestawy konferencyjnego ale w jego bogatszej wersji to drewniany pendrive lub biodegradowalny pendrive albo drewniany powerbank.
Dalsze miejsca zajmują produkty napędzane ogniwami słonecznymi czy też na dynamo ale to zapewne ze względu na mniejsza popularność tego typu rozwiązań.
 
Jakie oznakować ekologiczne gadżety reklamowe?
To, że gadżety reklamowe są ekologiczne nie oznacza, że muszą być traktowane w jakiś wyjątkowy sposób. Znakowanie wykonujemy najpopularniejszymi na rynku metodami a spośród nich można wyróżnić kilka:
- tampo-druk czy też tampon-druk - wykorzystywany przede wszystkim do nadruku na długopisach, ołówkach, linijkach czasem na notesach
- sitodruk - stosowany na materiałach tkanych - najczęściej na odzieży ale także na dużych notesach
- grawer - głównie przy drewnie i metalach aczkolwiek zdarza sie nim znakować także i tworzywa
- haft - tak jak sitodruk do znakowania materiału- transfer - idealny do materiałów niewsiąkliwych jak np. non-woven ale także na odzież
- sublimacja - dedykowany do znakowania na poliestrze choc jest tez odmiana do bawełny - jeśli koszulka czy czapeczka albo smycz jest wykonana z włókien poliestrowych wykonanych w procesie recyclingu opakowań po butelkach PET to jak najbardziej razem tworzą ekologiczny produkt.
 
Pozostałe metody maja raczej sporadyczne zastosowanie
 
Jakie są najciekawsze lub najbardziej oryginalne gadżety reklamowe?
Jednym z najciekawszych realizacji z jakimi mieliśmy do czynienia są podkładki pod myszki wykonane z użyciem przetworzonych opon samochodowych. Te podkładki pod myszki to w 99,5% materiał z recyclingu i poza papierem jest to chyba najwyższy współczynnik użycia komponentów z recyclingu. Jest to bardzo innowacyjne podejście do tematu drugiego życia produktu bo kto by się spodziewał że tak trudny do przetworzenia i wydawałoby się bardzo toksyczny w obróbce produkt jak guma posłuży do wykonania podkładki pod myszkę i co najważniejsze trwałej podkładki bo sami użytkujemy je już kilka lat i po tych kilku latach nie ma na nich widocznych śladów zużycia. I choć na pierwszy rzut oka patrząc na wycenę nie jest to tani produkt to jednak przez ten czas jaki je użytkujemy wykończylibyśmy zapewne kilka klasycznych podkładek zatem finalnie to bardzo dobra inwestycja bo pozwala na obcowanie klienta z naszym logo przez wiele lat pokazując nasze przywiązanie do jakości produktu.
Innym ciekawym produktem są pieczątki ekologiczne firmy Colop. Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie żeby firmy stawiające na ekologię nie używały tak banalnego produktu jak pieczątka w jej ekologicznej odmianie. Wszak mówi się że najważniejsza jest praca u podstaw a pieczątka ekologiczna, ekologiczny papier firmowy czy ekologiczne długopisy to powinna być podstawa w każdej świadomej ekologicznie firmie bo jeśli w firmie zużywamy setki nieekologicznych produktów to jak mówić o ekologicznym podejściu do biznesu?
 
Dlaczego warto inwestować w gadżety ekologiczne czy też inne ekologiczne artykuły reklamowe i czy to się opłaca?
A dlaczego celebryci pokazywali się w Toyocie Prius? Dlaczego producenci aut w ślad za Toyotą rozszerzają ofertę hybryd a coraz częściej mówi się o dążeniu do zelektryfikowania transportu? . W każdym biznesie niezależnie od tego czy jesteśmy celebrytami czy przedsiębiorcami liczy się dobry PR i to żebyśmy byli dobrze kojarzeni jako ekologicznie odpowiedzialni bo w obecnych czasach ekologia bardzo dobrze się sprzedaje. Ekologia poza tym że ma niezaprzeczalnie pożyteczny wpływ na środowisko to jest po prostu najzwyczajniej w świecie modna. Oczywiście nie chodzi o to żeby robić wszystko pod publiczkę bo takiemu postępowaniu powinna przede wszystkim przyświecać ideologia. Na obecnym etapie ekologia w reklamie nadal kosztuje więcej niż klasyczne produkty. Np. notesy, plakaty czy kalendarze drukowane na najbardziej popularnych papierach ekologicznych jak Cyclus czy Cocoon będą przy tym samym nakładzie od 30% do 50% droższe niż ten sam produkt wykonywany na klasycznym offsecie czy kredzie. Często jednak te zwiększone nakłady mają swoje uzasadnienie w celu jakiemu posłużą a niejednokrotnie zdarza się, że wyższy nakład finansowy w perspektywie czasu będzie charakteryzował się wyższym zwrotem bo należy pamiętać, że przeprowadzając kampanie edukacyjne np. wśród dzieci i młodzieży w przyszłości w ogólnym rozrachunku możemy osiągnąć większe zyski polegające na ograniczeniu kosztów emisji szkodliwych substancji do atmosfery czy też kosztów segregacji odpadów jeśli młode pokolenie wyniesie w dorosłe życie nawyki segregacji czy dbania o środowisko naturalne np. nie zostawiając po biwaku śmieci wiedząc jaki szkodliwy wpływ także na ich zdrowie ma pozostawienie odpadów w lesie czy nad zbiornikiem wodnym. Zdecydowanie warto wydać trochę więcej żeby po prostu mniej szkodzić a w efekcie żyć w czystszym środowisku i oddychać czystszym powietrzem.
 
Dlaczego gadżety ekologiczne są droższe niż klasyczne?
Ekologia choć jest na topie to w porównaniu do pozostałych gałęzi branży upominków reklamowych jest nadal na etapie wczesnego rozwoju a chorobą wieku dziecięcego każdej rozwijającej się gałęzi życia są koszty. Opracowanie technologii wykonywania tych samych produktów ale na bazie przetworzonych surowców jest kosztowniejsze i dokąd te koszty się nie zwrócą to mają duży wpływ na finalną cenę produktu. Gdy faza zwrotu nakładów na stworzenie technologii się kończy następuje znaczne obniżenie cen produktów. Tak było w przypadku świetlówek kompaktowych czy też technologii LED która w pierwszej fazie przyprawiała o cenowy zawrót głowy a teraz jest dostępna w dyskontach za stosunkowo niewielkie pieniądze. Każdy z nas pamięta ceny płaskich telewizorów za równowartość których można było kupić kiedyś auto a teraz dostępne są za kilkaset złotych i tylko topowe modele kosztują kilkanaście - ale już nie jak kiedyś kilkadziesiąt – tysięcy. Tak samo jest z gadżetami ekologicznymi choć na pewno skala jest inna. Jeszcze kilka lat temu niemożliwe było zakupienie takich gadżetów jak papierowe długopisy ekologiczne z nadrukiem czy też długopisy biodegradowalne z nadrukiem poniżej 1,00 zł natomiast w tej chwili możemy w tej cenie zaproponować kilka ciekawych modeli długopisów ekologicznych czy też długopisów biodegradowalnych. Coraz częściej trafiają do nas zapytania o biodegradowalny pendrive (oczywiście chodzi o obudowę a nie kość pamięci) czy też o biodegradowalne kubeczki na napoje.